Dzisiaj Lech zagra w Moskwie z CSKA. Fani z Rosji w swoim sklepie sprzedają szaliki z hasłem 100% AntiLech - fot. cskashop.ru
REKLAMA

Kibicowskie inicjatywy: Choinki, bombki i kodeks wyjazdowy

Bodziach - Wiadomość archiwalna

Dzisiaj prezentujemy trzeci raport z cyklu "Kibicowskie inicjatywy". Niebawem święta i Nowy Rok, więc jak można się spodziewać, kluby przygotowały dla kibiców oferty związane z tymi wydarzeniami. W klubowych sklepikach pojawiły się bombki i kalendarze. Na ciekawy pomysł wpadła Lechia, która zamierza sprzedawać kibicom... choinki. Zysk z ich sprzedaży nie trafi jednak do klubu, a na szczytne cele. Coraz popularniejsze staje się wychodzenie z pomysłami do kibiców - coraz częściej fani decydują o tym jak wyglądać będą pamiątki klubowe. Dwie ciekawostki dotyczą Lecha. Dzisiejszy rywal "Kolejorza", CSKA najwyraźniej nie przepada za poznaniakami, skoro w ich sklepie internetowym pojawiły się szale z hasłem Antilech.
Lech jest również kolejną ekipą, która wprowadziła jasny i przejrzysty regulamin wyjazdowy. "Repertuar kar za złamanie zasad jest urozmaicony" - informują autorzy.

Napój energetyczny Ruchu

Lech, Legia i Górnik posiadają swoje napoje energetyczne. Niebawem taki sam napój będą mieli kibice Ruchu. Co ciekawe, chorzowianie przeprowadzili wśród kibiców sondę na nazwę napoju. Zdecydowanie zwyciężył "Blue Power". Mniej głosów uzyskały inne propozycje - Moc eRki, Blue Energy, Niebieska Moc, Energia Ruchu i eRka.

CSKA AntyLech

Już za kilka godzin dojdzie do spotkania w Pucharze UEFA pomiędzy CSKA Moskwa a Lechem Poznań. Lechici na co dzień przyjaźnią się z lokalnym rywalem CSKA - Spartakiem. W związku z tym nie mogą liczyć na ciepłe przyjęcie ze strony gospodarzy. Już parę tygodni przed meczem w internetowym sklepie moskiewskiego klubu pojawiły się szale z przekreślonym herbem Lecha oraz logo CSKA i Pucharu UEFA z hasłem "100% ANTILECH". Szaliki wykonane z poliestru kosztują 350 rubli, czyli około 38 złotych.

Żółto-niebieski mikołaj

Fani Arki Gdynia kolejny rok z rzędu przeprowadzają zbiórkę pieniędzy, które zostaną przeznaczone na zakup prezentów dla najbardziej potrzebujących. Puszki, do których wrzucać można pieniądze, znajdują się także w kilkunastu miejscach Trójmiasta.

Fani wybrali projekt kalendarza

Chorzowski Ruch przed wejściem na giełdę coraz chętniej wychodzi do kibiców. Nie tylko pozwolono fanom wybrać nazwę dla napoju, ale to kibice wybierali projekt oficjalnego kalendarza Ruchu na rok 2009. Spośród kilku projektów, najwięcej głosów, bo 40%, uzyskał kalendarz jednostronny przedstawiający stare, zużyte buty, mocno zużytą piłkę oraz hasło "Legenda bez końca...".

Konkursy w Bytomiu

Powołany niedawno do życia dział marketingu Polonii Bytom rozpoczął działania. Dla kibiców przygotowano w końcu konkursy w przerwie spotkań rozgrywanych przy ulicy Olimpijskiej. Konkursy organizowane będą dla karneciarzy i mają być formą nagrody dla tych "stałych" kibiców. W czasie meczu z ŁKS-em fani z Bytomia mogli wygrać gry EA Sports oraz ubrania z kolekcji Football Fans. W rundzie wiosennej nagrody będą znacznie bardziej okazałe - do wygrania będzie kino domowe oraz notebooki. Czy wartościowe nagrody zwiększą popularność karnetów na rundę rewanżową?

Kibice projektują karnet

A wspomniane karnety w Bytomiu zaprojektują sami kibice! Bytomianie zaproponowali swoim kibicom wykonanie projektu karnetów na rundę jesienną. Termin zgłoszeń mija 4 grudnia. Dla najlepszych pomysłodawców przewidziano nagrody - komplet meczowy Polonii z autografami zawodników i trenerów (za pierwsze miejsce) oraz karnety na rundę wiosenną. Działacze Polonii zapewniają, że to nie koniec konkursów skierowanych do kibiców.

Kalendarze Polonii B.

Nie tylko kibice Ruchu mogą kupować już kalendarze na nowy rok. Odpowiednio wcześnie o swoich fanach pomyślała Polonia Bytom, która 19 listopada wydała kalendarze, które w cenie 15 złotych można kupować w trzech punktach na terenie Bytomia.

Hutnik protestuje

Fani Hutnika Kraków od początku ostro zareagowali na pomysł rozgrywania swoich spotkań przez Wisłę i Cracovię na Suchych Stawach. Przypomnijmy, że oba krakowskie kluby występujące w ekstraklasie, od wiosny będą musiały rozgrywać swoje spotkania na innym stadionie (z powodu budowy stadionu Wisły i Cracovii). Władze Krakowa stwierdziły, że najłatwiejszym rozwiązaniem będzie zmodernizowanie stadionu Hutnika i rozgrywanie na nim spotkań "Białej Gwiazdy" i "Pasów". O ile działacze Hutnika nie mieli nic przeciwko temu (w końcu ich stadion w ekspresowym tempie stanie się znacznie nowocześniejszy), sprzeciw wyrazili fani z Nowej Huty. "Nie" mówią również mieszkańcy osiedla, którzy przypominają zajścia, które miały miejsce po meczu Hutnika z Cracovią sprzed pięciu lat. W najbliższą niedzielę na Placu Centralnym w Nowej Hucie odbędzie się protest mieszkańców i kibiców przeciwko grze Wisły i Cracovii na stadionie przy ulicy Ptaszyckiego.

Akcja choinka

Tego jeszcze nie było! Lechia Gdańsk organizuje sprzedaż choinek naturalnych dla swoich kibiców. Choinki będą dostępne w bardzo atrakcyjnych cenach, a całkowity dochód z ich sprzedaży ma być przeznaczony na prezenty dla trójmiejskich domów dziecka.
Tymczasem fani Lechii przed zeszłotygodniowym meczem z Piastem Gliwice zorganizowali zbiórkę odzieży, środków czystości oraz długoterminowego jedzenia. Wszystkie dary zostaną przekazane najbardziej potrzebującym dzieciom.

Świąteczno-noworoczna Legia

KP Legia nie zamierza odstawać od innych klubów i również przygotował dla swoich kibiców gadżety związane ze zbliżającymi się świętami i Nowym Rokiem. Z pamiątek "choinkowych" dostępne są bombki (jeden wzór) w cenie 15 złotych sztuka. Ponadto w klubowym sklepie pojawiły się czapki Mikołaja (17 zł) i... święty Mikołaj na metalowej podstawce (25 zł).
Na Nowy Rok dla kibiców wydano kalendarz. Na każdej ze stron znalazło się zdjęcie jednego z piłkarzy. Tych wybrali internauci w głosowaniu. Kalendarz kosztuje 40 złotych. Na zimowe dni legijni marketingowcy przygotowali dla kibiców czapki i rękawiczki (25 zł). Szkoda, że po raz kolejny z herbem nieakceptowanym przez kibiców, a na dodatek w odwróconych, biało-czarnych barwach.

Al-Dżazira zrobi film o Ruchu

Katarska telewizja Al-Dżazira zapragnęła nakręcić film o chorzowskim Ruchu. Na Cichą przyszedł faks z prośbą o umożliwienie telewizji zebrania materiałów w czasie meczu Ruch - Wisła, który rozegrany zostanie na stadionie Śląskim. Ruch odpowiedział pozytywnie.

Gdańska gościna

W poprzednich dwóch raportach kibicowskich inicjatyw pisaliśmy o goszczeniu fanów Lechii (przez Wisłę) i wiślaków (przez Śląsk). Na wiosnę Lechia będzie podejmować na swoim stadionie obie zaprzyjaźnione ekipy z Wrocławia i Krakowa. I... już teraz rozpoczyna przygotowania logistyczne i finansowe do przyjęcia swoich ziomków. Pierwsza zbiórka pieniędzy "na gościnę" przeprowadzona zostanie przed jutrzejszym meczem z Legią. Ponadto 50% zysku z każdego sprzedanego biuletynu meczowego zostanie przeznaczone na ten cel. Lechiści mogą również wpłacać pieniądze na konto. Ze strony Lechii będzie to trzecia "gościna" dla fanów Śląska i pierwsza dla kibiców "Białej Gwiazdy". "Bądźcie hojni i sięgnijcie do portfeli" - zachęca Stowarzyszenie Lechii "Lwy Północy".

Karty Kibica w Lubinie

Zagłębie Lubin w rundzie jesiennej obecnego sezonu mecze w roli gospodarza rozgrywało w pobliskich Polkowicach. Zmieni się to na wiosnę, kiedy lubinianie powrócą na swój stadion. 15 marca 2009 Zagłębie zagra pierwszy mecz na przebudowywanym obiekcie. Pojedynek z Górnikiem Łęczna będzie mogło obejrzeć 10 tysięcy widzów, którzy zasiądą na trzech trybunach. Zmieni się jednak system wchodzenia na obiekt. Działacze Zagłębia postanowili wprowadzić identyfikatory, które umożliwią identyfikację kibiców wchodzących na stadion. Dzięki temu klub z Dolnego Śląska nie będzie wpuszczał na stadion kibiców z zakazami stadionowymi. Jak podaje oficjalna strona Zagłębia, wyrobienie karty skutkować będzie możliwością nabywania tańszych biletów. Na razie jednak będzie możliwość kupienia wejściówki bez karty. Nabywanie biletów dla znajomych będzie nadal możliwe, jednak by sprzedano jednej osobie więcej niż jeden bilet, musi ona okazać dokument tożsamości pozostałych. System zacznie działać od początku rundy wiosennej.

Warchoły Lechistanu

Fani Lechii Gdańsk przygotowali koszulki, które zamawiać można do końca miesiąca. Zysk ze sprzedaży zasili "Mikołajkowe konto". Zebrane w ten sposób pieniądze zostaną wykorzystane do organizacji turnieju piłki halowej dla dzieci z Domów Dziecka oraz prezentów dla każdego z uczestników. Koszt koszulki "Warchoły Lechistanu" to 60 złotych.

Zasady wspierania Lecha w Rotterdamie

Dziś Lech zagra wyjazdowe spotkanie Pucharu UEFA w Moskwie, ale poznaniacy szykują się już do wyjazdu do Rotterdamu, który zaplanowano na 17 grudnia. Klub z Poznania przygotował dla fanów "Kolejorza" ciekawą ofertę - przejazd w obie strony wraz z noclegiem i dobrowolnym zwiedzaniem Rotterdamu, transport na stadion i bilet na mecz w bardzo rozsądnej cenie. Lecha zamierzają wesprzeć także fani Arki Gdynia. Arkowcy będą musieli podporządkować się zasadom wyjazdowym Lecha, a wcześniej muszą przejść przez własną selekcję.
"Ostrzegamy, że nie będą przyjmowane zamówienia od "baranów", ludzi którzy na wyjazd wybierają się raz w roku. Taka decyzja nasza i Lecha" - informują fani na łamach arkowcy.pl. Aby zapisać się na wyjazd trzeba m.in. podać liczbę wyjazdów na Arkę w rundzie jesiennej. Jeśli zaś chodzi o zasady wyjazdowe Lecha to w skrócie wyglądają one tak: wszyscy kibice muszą posiadać barwy Lecha (nie można posiadać barw zgód, reprezentacji, ani klubów zagranicznych), obowiązuje zakaz malowania sobie twarzy i posiadania dziwnych nakryć głowy, trąbek, klekotek; osoby "spite" nie będą miały wstępu na stadion; w czasie meczu obowiązuje zakaz kręcenia filmików i robienia zdjęć na sektorze oraz zakaz "bratania się" z służbami mundurowymi i ochroną (wspólne zdjęcia, rozmowy); w czasie podróży zakaz wywieszania flag i szalików; kradzieże i akty wandalizmu będą surowo karane; na stadionie każdy ma obowiązek dopingowania.

Wraca Radio Śląsk

Fani Śląska postanowili wznowić audycje w Radiu Śląsk. Popularne w przeszłości radio ma ponownie wystartować w poniedziałek około godziny 19.

Spotkanie kibiców z zarządem w Bydgoszczy

Przerwę w rozgrywkach drugoligowych na spotkanie z działaczami wykorzystali fani bydgoskiego Zawiszy. Przedstawiciele Stowarzyszenia spotkali się z klubowymi działaczami w celu wyjaśnienia nieporozumień. Obie strony zadeklarowały chęć współpracy i w najbliższym czasie dojdzie do kolejnych spotkań. Tymczasem fani Zawiszy rozpoczęli sprzedaż kibicowskich kalendarzy. Jednostronicowy kalendarz kosztuje 10 złotych. Pozyskane w ten sposób fundusze mają być wykorzystane do produkcji kolejnych pamiątek Zawiszy.

Punkt informacyjno-promocyjny w Wodzisławiu

Z inicjatywami skierowanymi do kibiców wychodzą także mniejsze kluby. Odra Wodzisław postanowiła otworzyć punkt informacyjno-promocyjny, który pojawi się w Urzędzie Miasta. Ma to być dopiero drugi, po McDonald's, tego typu punkt w Wodzisławiu. Uroczyste otwarcie nastąpi w najbliższy piątek.

Sosnowiczanie oszczędzą na karpia

Działacze hokejowej sekcji Zagłębia Sosnowiec postanowili przygotować dla swoich kibiców specjalną promocję. Otóż z powodu zbliżających się świąt, wejściówki na mecze ekstraklasy hokeja zostaną zmniejszone z 5 i 10 złotych do 3 i 7 PLN. Prezes klubu tłumaczy, że hokeiści swoje mecze często rozgrywają dwa razy w tygodniu, na trybunach zasiadają także całe rodziny i wtedy jest to niemały wydatek. Tym bardziej w obliczu zbliżających się świąt. "Dzięki obniżce przynajmniej zaoszczędzą na karpia" - tłumaczy swoją decyzję prezes Adam Bernat.


Graffiti na stadionie Stomilu

W rundzie jesiennej na stadionie Stomilu Olsztyn pojawiło się sporo graffiti promujących olsztyński klub i jego wiernych kibiców. Zgodę na wykonanie prac wydał klub, a malowaniem zajęła się grupa kibiców UltraStomil. Pieniądze na farby pochodziły ze zbiórek przeprowadzanych na stadionie, a także od sponsora klubu. Ultrasi zapewniają, że wiosną na stadionie pojawią się kolejne prace olsztyńskich grafficiarzy.

Legia organizuje Mikołajki

Podobnie jak przed rokiem, tak i tym razem KP Legia organizuje Mikołajki dla najmłodszych. Impreza odbędzie się 4 grudnia o 16:30 na terenie klubu (6.XII przy Łazienkowskiej rozegrane zostanie spotkanie ligowe z GKSem Bełchatów). Pierwszeństwo w udziale w imprezie mają osoby, które posiadają karnety na sezon 2008/09. Impreza, w której może wziąć około stu dzieci, przeznaczona jest dla osób w wieku 5-10 lat (plus osoby towarzyszące). O zaproszeniu decyduje kolejność zgłoszeń. Wszyscy uczestnicy "Mikołajek z Legią" będą mieli okazję zwiedzić lożę honorową, muzeum klubowe, szatnie, a także zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia na ławce rezerwowych.

Zabrzanie zbierają puszki

Górnik Zabrze organizuje promocję napoju energetycznego "Górnik Power". Klub z Zabrza zachęca do kupowania napoju i zbierania puszek. Dla osób biorących udział w zabawie przewidziano nagrody. Za pięć puszek można otrzymać długopis Górnika. Za zebranie 20 puszek fani dostaną skrobaczkę do szyb z herbem (produkt jak najbardziej na czasie!). Nagród jest wiele - do wygrania są m.in. klubowy kalendarz, szklanki, szaliki, bluzy z długim rękawem, kurtki, koszulki piłkarskie. Główną nagrodą (za zebranie stu puszek) jest karnet na rundę wiosenną. Promocja rusza 1 grudnia i trwać będzie do końca stycznia 2009.

Poprzednie raporty znajdziecie tutaj i tutaj



Graffiti na stadionie Stomilu wykonali ultrasi - fot. kibice.stomil.olsztyn.pl

Ozdoba świąteczna - nowość w sklepie klubowym Legii - fot. legia.com

Czapka i rękawiczki z odwróconymi barwami oficjalnego herbu - fot. legia.com

Fani Ruchu wybrali taki projekt kalendarza - fot. ruchchorzow.com.pl

Górnik zachęca swoich fanów do kupowania napoju energetyzującego Górnik Power - fot. gornikzabrze.pl
REKLAMA
REKLAMA
© 1999-2024 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.