Ponad 21 mln zł przychodu z biletów i karnetów
W sezonie 2017/2018 Legia Warszawa ze sprzedaży biletów i karnetów sezonowych uzyskała przychód w wysokości 21,7 mln zł. To niemal o 12 mln zł mniej, niż w rekordowym sezonie 2016/2017, w którym drużyna grała w fazie grupowej Ligi Mistrzów. Wcześniej przychody z tego tytułu także oscylowały w granicach 22 mln zł.
Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych liczb związanych z karnetami, kartami kibica i lożami w sezonach 2016/2017 i 2017/2018. Co sezon klub wydaje kilkanaście tysięcy nowych kart kibica.
pozycja / sezon | 2016/2017 | 2017/2018 |
---|---|---|
karnety całosezonowe i na rundę rewanżową | 11 839 | 10 313 |
pakiety na rundę mistrzowską | 9 960 | 6 974 |
nowe karty kibica | 34 589 | 17 919 |
przychód z biletów i karnetów | 33,6 mln zł | 21,7 mln zł |
W obecnym sezonie liczba sprzedanych karnetów wynosi ok. 8,5 tys.
Na stadionie Legii dostępnych jest 39 lóż biznesowych. Znaczna większość została przez klub skomercjalizowana. W sezonie z Ligą Mistrzów zajętych było 37 na 39 lóż, a w sezonie 2017/2018 ta liczba wyniosła 31.
Niestety frekwencyjny spadek postępuje. W grudniu ubiegłego roku informowaliśmy, że średnia widzów na mecz spadła o 3,5 tys.. W obecnym sezonie ten wynik prawdopodobnie będzie jeszcze gorszy, bo jesienią frekwencja spadła o kolejne 1,5 tysiąca.
Liczba kibiców na Legii w ostatnich sezonach
sezon | liczba kibiców | mecze | średnia na mecz |
---|---|---|---|
2013/2014 | 432 tys. | 22 | 19,6 tys. |
2014/2015 | 474 tys. | 28 | 16,9 tys. |
2015/2016 | 542 tys. | 28 | 19,3 tys. |
2016/2017 | 551 tys. | 26 | 21,1 tys. |
2017/2018 | 431 tys. | 25 | 17,2 tys. |