W rundzie jesiennej na Legii grano sparing z Borussią Dortmund. Na trybunach było mniej widzów niż obserwuje treningi niemieckiej drużyny - fot. Mishka
REKLAMA

Karnety po polsku, czyli niebo a ziemia

Bodziach, źródło: własne - Wiadomość archiwalna

W polskich klubach sprzedaż karnetów na nowy sezon ruszy mniej więcej miesiąc przed startem nowych rozgrywek, czyli pod koniec czerwca. Już dziś możemy prognozować, że najwięcej abonamentów sprzeda, podobnie jak w minionym sezonie, poznański Lech. Spotkania czwartej drużyny ekstraklasy cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, a ze względu na modernizację stadionu, liczba miejsc została ograniczona. Legia w rundzie wiosennej sprzedała mniej niż 1/3 karnetów w porównaniu z "Kolejorzem". Wszystko za sprawą fatalnej atmosfery panującej w klubie z Łazienkowskiej, diametralnie różnej od tej, którą udało się wytworzyć wokół poznańskiego klubu.
Mimo wszystko były kluby w polskiej ekstraklasie, dla których osiągnięcie KP Legia było nie do pobicia. Mniej abonemantów sprzedały m.in. oba łódzkie kluby (niewiele ponad tysiąc) oraz Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski (1045 sprzedanych karnetów).

Karnety już wyprzedane
W Niemczech od razu po zakończeniu jednego sezonu, ruszyła sprzedaż kart stałego wstępu na kolejny. I tak, Schalke 04 Gelsenkirchen sprzedało już wszystkie dostępne karnety! Co prawda w Gelsenkirchen do sprzedaży trafiło "tylko" 43 935 sztuk, chociaż Veltins Arena jest w stanie pomieścić 61 482 kibiców. Na pozostałe miejsca niemiecki klub, który grać będzie w eliminacjach do Ligi Mistrzów, sprzedawać będzie wejściówki, a część miejsc zarezerwuje dla sponsorów. Schalke zastosowało podobny system co Legia - karnety można kupić na wszystkie mecze sezonu (w Warszawie ta opcja nazywana jest "Premium"), lub tylko na spotkania ligowe. Aż 37 416 fanów zapłaciło z góry za wszystkie mecze swojej drużyny. Dla porównania, w sezonie 2007/08 KP Legia sprzedał zaledwie 558 karnetów obejmujących wszystkie spotkania.

Schalke co roku plasuje się w czołówce pod względem sprzedanych abonamentów. W Bundeslidze lepszy wynik osiąga zazwyczaj Borussia Dortmund, na której mecze kibice wykupują średnio po 50 tysięcy abonamentów.

5976 miejsc w nowym sezonie
W najbliższym sezonie mecze Legii będzie można obejrzeć tylko i wyłącznie z trybuny Krytej i przed Krytej. Pierwszeństwo w ich nabywaniu będą mieli dotychczasowi karneciarze z krytej, a w dalszej kolejności posiadacze karnetów Premium z odkrytej (ponad 100 osób). Liczba miejsc, które będą przeznaczone dla kibiców w najbliższym sezonie to 5 976. Ligowe mecze Legii w rundzie wiosennej oglądało średnio 7710 widzów (łącznie z kibicami drużyn przyjezdnych). W nowym sezonie na Łazienkowskiej prawdopodobnie nie będą wpuszczane zorganizowane grupy kibiców gości.

Remont - szansa Legii
Wynika z tego, że Legia będzie miała szansę, by w końcu sprzedać karnety na większość dostępnych miejsc. W minionym sezonie udało się w ten sposób zapełnić zaledwie 37% krzesełek (i to odliczając oba łuki, na które karnetów nie rozprowadzano). Do osiągnięć zagranicznych klubów jeszcze nam daleko.

46 260 - tylu kibiców zgromadziło 6 spotkań ligowych przy Łazienkowskiej
43 935 - tyle karnetów sprzedało Schalke na sezon 2008/09

REKLAMA
REKLAMA
© 1999-2024 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.