REKLAMA

Warszawa przed Euro 2012

źródło: Życie Warszawy - Wiadomość archiwalna

W lutym 2010 r. w Pałacu Kultury odbędzie się losowanie grup eliminacyjnych do Euro 2012. Tuzy UEFA zjadą więc do Sali Kongresowej przy ul. Emilii Plater, z remontu której władze miasta zrezygnowały. W dwa lata po przyznaniu Warszawie organizacji meczu otwarcia mistrzostw lista związanych z imprezą inwestycji dramatycznie się kurczy.
Na obiecywaną przez Grupę PKP przebudowę przed Euro 2012 Dworca Wschodniego nie ma żadnych szans. Fiaskiem zakończyły się negocjacje z prywatnymi inwestorami, którzy wspólnie z koleją mieli zmienić to miejsce z praskiej nory w królestwo nowoczesnych biur, sklepów, restauracji i architektury XXI wieku.

Centralny czeka już tylko "remont" (trwa konkurs na aranżację toalet). A Dworzec Zachodni? Wielki znak zapytania. Wciąż trwają jeszcze negocjacje z inwestorem, który miałby tu realizować z PKP projekt biurowo-deweloperski. Jeśli do niego w ogóle dojdzie, to po Euro 2012. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych też są spóźnione. W maju PLK mają otworzyć oferty w przetargu na łącznik kolejowy z lotniskiem Okęcie, który powinien działać już w 2005 roku. Wciąż nie znamy wykonawcy przebudowy dwóch peronów na Dw. Gdańskim, który ma się skończyć w tym roku (bez niej nie można remontować linii średnicowej, która powinna być gotowa przed Euro 2012).

"Nie zbudujemy do 2012 roku wschodniej obwodnicy przez Wesołą ani fragmentu południowej obwodnicy w tunelu pod Ursynowem" – mówi wicedyrektor mazowieckiej GDDKiA Stanisław Dmuchowski. Co z pozostałymi fragmentami? Większość elementów drogowego pierścienia – np. trasa z Konotopy koło Pruszkowa do lotniska Okęcie czy nowa wylotówka na Kraków: Salomea – Wolica – Paszków – ma zapisany w harmonogramach termin: "koniec 2011 roku".

Może lepiej wywiążą się z zadań władze Warszawy, która przeżywa ostatnio inwestycyjne ożywienie? Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz wymieniał w piątek litanię trwających i planowanych miejskich inwestycji, niekoniecznie związanych z Euro 2012 (nawet Muzeum Historii Żydów Polskich). Pominął fakt, że niezwykle trudne będzie zbudowanie przed Euro 2012 dróg prowadzących w rejon stadionu: przedłużenia do Dw. Wschodniego Trasy Świętokrzyskiej i Trasy Tysiąclecia przez Szmulki (dla tej ostatniej trzeba by wyburzyć 14 domów).

Jednym z nielicznych mocnych punktów Warszawy jest lotnisko Okęcie, które mimo nieukończenia Terminalu 2 spełnia wszystkie kryteria UEFA. Zgodnie z harmonogramem idzie też budowa Stadionu Narodowego. Wiceprezes Narodowego Centrum Sportu Robert Wojtaś zapewnia, że nie


przeczytaj więcej o:
REKLAMA
REKLAMA
© 1999-2024 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.